Evenduar Wiki
Advertisement

Kręgi Magiczne

Krąg I (Nilitus)

Krąg umożliwiający wstęp w tajniki magii – czysto teoretyczny. Mag rozpoczyna przygodę w nieznane. Zobowiązany jest zaczerpnąć choć małą część wiedzy o szerokim zjawisku znanym jako „magia”. Do chrztu potrzebuje maga wtajemniczonego minimum w Krąg III. Chrzest polega na otwarciu umysłu wstępującego i uwydatnienie go na szybszy, aczkolwiek stopniowy rozwój. Od tego momentu nowicjusz w dziedzinie magii nie ma możliwości odwrócenie działania. Może jedynie zaprzestać nauk przez co nie przygotuje się do awansu na kolejny Krąg Wtajemniczenia. Mag może tytułować się Magiem Nilitus, choć częściej spotykane jest tytułowanie zwykłym Nowicjuszem. Rzadko kto kończy na tym stopniu, wszakże kto zacznie zazwyczaj podnieceniem kierowany jest a znudzenie dalszymi tajnikami jest wręcz nierealne. Rzucanie jakichkolwiek zaklęć jest możliwe ale tylko i wyłącznie wynikać może z zapału świeżego umysłu i ograniczają się do drobnych sztuczek. Przejście do wyższego Kręgu wymaga przygotowania. Rozwijający się umysł osłabia ciało fizyczne, dlatego zapowiedzią są omdlenia, pulsujące bóle głowy, duszność i inne objawy zależne od organizmu. Umysł gotowy uśmierca organizm na godzinę (zdarzają się też wyjątki). Po przebudzeniu mag odczuwa stan ważkości. Czuje się lekki i do niczego nie zdolny. Mięśnie potrzebują na odbudowę kolejnego dnia. Pamięć wraca stopniowo do około dwunastu godzin. Po powrocie organizmu do funkcjonalności, wtajemniczony na kolejny Krąg ma silniejszą wolę a jego inteligencja wzrasta. Mag może posiąść wiedzę o kolejnych czarach i ich stosowaniu. Potęga maga nie zależy od Kręgu Magii. Wpływ na moc ma siła woli, a także intencje jakimi się kieruje. „Czysta dusza” pozytywie wpływa na rozwój umysłu, co za tym idzie, nie utrudnia wtajemniczenia. „Dusze czarne” wspomagają maga takimi czynnikami jak agresja, gniew, adrenalina, dzięki czemu wtajemniczony wzmacnia ducha, lecz uniemożliwia rozwój siły czarów.

Krąg II ( Maritus)

Mag posiada wiedzę na temat magii oraz jej rozsądnym wykorzystaniu. Dzięki temu może zacząć praktykę. Krąg II rozwija moce przystosowujące świeży umysł do gwałtownych zmian siły ducha. Każde zaklęcie osłabia psychikę jak i ciało fizyczne. Podczas kumulowania energii nastroje i charakter może ulec zmianie. Krąg II pozwala też na zapanowanie nad emocjami oraz wcześniej wspomnianym wahaniom. W czasie ćwiczeń praktycznych, mag zobowiązany jest do poszerzania swojej wiedzy teoretycznej na temat magii i Kręgu. Moce w późniejszych Kręgach rozbijają się na osobne zaklęcia wypowiadane językiem mistycznym, którego nie sposób pojąć na Kręgu II. Mag Maritus posługuje się jedynie osobnymi wyrażeniami. Na tym stopniu Wtajemniczenia nie formują się zaklęcia defensywne dlatego w tym przypadku najlepszą obroną wydaje się atak – zaklęcie paruje zaklęcie, choć nie zawsze.

Krąg III (Remitus)

Umysł wtajemniczanego wybiera swoją ścieżkę, którą chce podążać, nie zależnie od woli maga. Umiejętności z Kręgu II zostają ograniczone do niskiego stopnia, poza jednym które zostaje rozwinięte. W Kręgu III mag zaczyna odczuwać większe zmęczenie po używaniu silniejszych czarów. Siła woli minimalnie wzrasta. Mag Remitus zaczyna wyrabiać swoje światopoglądy oraz opinie na temat magii. Moce rozbijają się na zaklęcia, którymi mag może precyzyjniej władać. Wyrabia się także swoboda podczas czarowania, a mag nie potrzebuje silnego skupienia przy prostych zaklęciach. Mag Remitus zaczyna pracować nad kontrolą zaawansowanych już zaklęć i opanowuje podstawowe słownictwo mistyczne określające materie. W Kręgu III mag poznaje teoretyczne tajniki magii w stopniu zaawansowanym, co pozwala mu lepiej zrozumieć ćwiczenia praktyczne oraz przejśc do stadium kręgi IV.

Krąg IV (Julitus)

Mag Juliutus zna wszystkie tajniki magii. Panuje nad zaklęciami dzięki sztuce skupienia. Zna także podstawowe słownictwo języka mistycznego. Magowie Kręgu IV zazwyczaj (choć nie zawsze) postrzegają świat inaczej niż inni... żyją w umiarze. Nie uczestniczą w trwającym wyścigu do dóbr materialnych. Wielu z nich decyduje się na drogę mędrców nie zdradzających swoich umiejętności praktycznych. Dzięki wiedzy potrafią snuć poglądy oraz rozwiązywać problemy w sposób skuteczny. Nie każdy mag musi pierdzieć gwiazdkami jak Harry Potter. Mag Juliutus w Kręgu IV zaczyna studiować język mistyczny oraz dogłębną wiedzę w wybranych dziedzinach, w których staje się ekspertem. Poznawany język daje czarującemu możliwość składania własnych fraz będących zaklęciem - w ten sposób mag nie jest ograniczony do podstaw lub zaklęć spisanych. Umysł potrafi wykluczać bodźce, które mogą wybić ze skupienia czarującego a tym samym przerwać lub uniemożliwić rzucania zaklęć.

Krąg V (Ecritus)

Ecritus lub Krąg Najwyższy... albo po prostu Krąg V. Ostatni i najtrudniejszy do osiągnięcia. Magowie Kręgu V to najczęsciej osoby cechujące się powagą i skrytością w pewnych sprawach. Posiadają pełną wiedzę na temat tajników magii oraz wiedzę dogłębną w dziedzinie, w której się specjalizują. Umiejętności praktyczne, rozwinięty umysł, wiedza oraz olbrzymia siła woli pozwalają Magowi Ecritus na swobodne władanie czarami wszelakiej maści oraz na tworzenie zaklęć poprzez stworzone przez siebie frazy i sentencj

W dzisiejszych czasach potęga magii zanika dlatego też bardzo rzadko spotyka się Magów Ecritus bądź rzadko magowie przyznają się do wysokiego stopnia zaawansowania!

Wiedza

Magia | Historia | Transport | Religia

Magia

Szkoły Magii Czarna Magia | Magia Żywiołów | Biała Magia

Advertisement